Dammsugare i ny outfit

Jag ville göra något gott till kaffet idag. Jag kom på att jag hade marsipan hemma så det fick bli en förenklad variant av dammsugare i en lite annorlunda tappning!


Recept:
100g rumsvarmt smör eller margarin
3dl havregryn
3/4dl socker
2tsk vaniljsocker
3msk kakao
2msk kokt kallt kaffe

ca 150g röd marsipan och 50g svart marsipan till utbaket.

Gör så här:
Rör ihop alla ingredienser till en fast massa. Kavla ut en avlång remsa av den röda marsipanen.
Lägg en sträng av chokladmassan i mitten, längs med marsipanremsan.


Vik över marsipanen så att chokladmassan täcks och vänd sedan på "korven" så att skarven hamnar neråt.


Dela korven i lagom stora bitar, jag valde att göra mina ca 4cm långa.


Kavla ut den svarta marsipanen och stansa ut blommor. Fäst blommorna i ändarna på dammsugarna och dekorera med en sockerkula.


Dammsugarna bör förvaras svalt om de inte ska ätas omgående.

Mums!

Kommentarer
Postat av: Belinda

Men åh! Detta måste jag ju testa, ser riktigt gött ut, och verkar enkelt att göra :)

2011-08-23 @ 22:33:44
URL: http://belindaspahitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0