Cake pops!

I helgen blir det kalas!
Bullarna är bakade och tårtan är förberedd. Idag har jag också bakat dessa fina färgklickar!



Cake pops: ca 20st
1 pkt Ballerina- eller Marylandkakor
100g philadelphiaost, naturell
100g vit blockchoklad

Grillspett
strössel

Krossa kakorna, jag använde en mortel och stötte kakorna med.
Blanda samman smulorna med philadelphiaosten till en kletig deg.
Rulla till bollar och lägg dem på ett bakplåtspapper eller liknande.
Dela grillspetten på mitten och tryck i dem i bollarna. Ställ dem kallt i ca 1h.



Smält chokladen och låt den svalna något. Doppa bollarna i chokladen och sen i det strössel du valt som topping. Tryck ner cake popsen i ett oasisblock. Jag valde att slå in mitt oasisblock med presentpapper för att få ett kalasigare utseende :) Har du inte tillgång till ett oasisblock kan du trycka ner spetten i ett glas fyllt med strösocker.

Imorgon ska de ätas upp! Då kommer också bild på tårtan och hela kalasbordet!

Go kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0